söndag 31 maj 2009

On this sweet Sunday

Idag har varit en mycket bra dag, rakt igenom. Var länge och myste i stallet, kom dit vid halv tolv och kom hem vid fyra. Mockade, red, duschade svettiga Fallino, släppte honom i sommarhagen för första gången i år (han blev glad och torkade på 2 röda) med Cooper och Kalle bredvid. Gick hur bra som helst. Så där fick han gå och mysa resten av eftermiddagen medan jag var duktig och putsade alla grejer (behövdes) och fixade klart allt i stallet innan han fick komma in och fortsätta sitt ätande. Var en toppendag i stallet! Var Familjedag också (vilket jag hade glömt) så var mycket ståhej runt omkring, men Fallino tog det som en man. Faktiskt. Nästan hela tiden i alla fall. Är så härligt, i stallet får jag tillbaka livslusten lite. Kan vara mig själv, och bara njuta lite av livet.

När jag kom hem var det bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning inför kvällens middag hos farmor. Dit kom, förutom min syster och jag, mina fastrar, 2 respektive och 3 av mina kusiner. Var riktigt trevligt. God mat och mycket prat och skratt, som alltid när mina kära fastrar är närvarande! Slutade med att vi satt och tittade på gamla smycken, från min gammelmormor och ännu längre bak. Jag fick ta med mig en brosch hem och jag fastnade för en som jag tyckte var mycket fin. Speciell, den talade liksom lite till mig. Funderar på om man kanske kan trä en kedja genom den och ha den som halsband?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar