tisdag 26 maj 2009

Sleeping beauty

Idag känns det lite bättre. Får väl gå ner och äta frukost snart bara, så det inte blir en repris av gårdagen. En av sakerna jag och kuratorn pratade om igår var min sömn; jag skulle försöka få till mer regelbunden och lagom mycket sömn. Lägga mig vid halv tolv-tolv och upp vid åtta. Gärna kolla på tv innan så att tankarna styrdes bort. Så igårkväll tittade jag på SATC och Scrubs och sedan somnade jag hyfsat bra. Och upp klockan åtta! Yes, jag är duktig. Grejen är ju att sover man lagom är man pigg när man vaknar, det är när jag sovit för länge som jag är ett vrak. Men erkänn, att sova är bara sååå skönt. Klart det är svårt att motstå frestelsen att bara somna om igen när man ändå inte har någon särskild tid att passa.

Vårfest på fredag! Jag är inte ett dugg taggad, dessvärre. Vet inte ens vad jag ska ha på mig. Men, det kommer väl. Om inte annat så på fredag.

Hoppas vädret håller i sig idag så man kan ut och sola lite. Verkar som att resten av landet har jättefint nu, medan vi bara har det lite halvdant igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar