onsdag 20 maj 2009

Anledningar att flytta till Karlstad:

Min bästa vän bor där.
Det viktigaste som finns för mig här nere kan jag ta med mig; min häst.
Det är inte kullersten överallt (påstås det i alla fall).
Det är Sveriges krogtätaste stad.
Det finns ett universitet; goda studiemöjligheter och mycket folk i bra åldrar.
Det är en hästtät region med många stall och dessutom bra ridterräng (skoog!)
Det blåser inte jämt.
Det sägs finnas trevliga människor där.
Bra shopping.
De pratar lite ädlare än skåningar. Vissa i alla fall.
Just det, Ludwig bor ju också där! Inte att förglömma.
Jag har ingenting som håller mig kvar här. Familjen kan man hälsa på.
Jag hatar Ystad. Känner mig instängd.
Måste bort!!! Ge livet en ny chans.

Lägg till om jag har glömt något viktigt. Brainstormade bara lite.
Och är det något som inte stämmer, så skyll på Madde...

3 kommentarer:

  1. Jag hade nog oxå flyttat dit, om det inte vore för kenny o jimmy, de hade bara tagit sitt smygbögsförhållande till nya höjder och jag o madde hade blitt ensamma tillsamans... men man vet aldrig ;)

    SvaraRadera
  2. HAHA! Nej det är klart... ;) Bäst att vara på den säkra sidan med sånt. :P

    SvaraRadera
  3. Du ska till Karlstad! :D :D :D
    Malin också :P

    SvaraRadera