fredag 22 maj 2009

Blixtmys


Annars var det väl en hyfsad dag igår. Förutom att jag och min syster hamnade i luven på varandra och att jag åkte iväg till stallet när vi fortfarande var ovänner.

I stallet gick det bara bra, blev en riktig myseftermiddag och en lång tur i skogen. Fallino uppförde sig dessutom exemplariskt! Undrar vad som har hänt, han har varit så här hela veckan.. Hm. Hoppade av när tåget svepte förbi, men han brydde sig int
e om det alls, så det är sista gången jag gör något sådant. Tåg som kommer i full fart förbi på 2 meters avstånd är inga problem, men människor som sitter och fikar på en bänk är det farligaste han någonsin sett!!! Även om det var ett par veckor sedan. Min knasiga, fina, underbara häst. Jag vet verkligen inte vad jag skulle gjort utan honom (haft massa pengar..? Haha, skämt åsido).

Sen kom jag hem framåt sju och Josse satt f
ortfarande i soffan och spelade tv-spel... Och låtsades som att ingenting hade hänt. Det orkade jag inte med, jag hade till och med sms:at och bett om ursäkt men lagt till att det borde hon också göra lite oftare. Men ingeting. Senare redde vi väl ut allt, och så började det blixtra och dundra och vi hade en jättemysig kväll i soffan med te, fika och varsin bok (som vi läste ungefär en sida i var). Ibland är jag glad att ha en syster. Ibland inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar