söndag 31 maj 2009

Hästskrället

Igår ringde de från stallet och frågade om jag skulle ut dit snart, de var lite oroliga för Fallino bara. Han låg ner i boxen och stönade, och det var inte likt honom tyckte de, men det var ju bättre om jag bedömde, jag känner ju honom bättre. Så jag tog mig dit, men han var precis som vanligt när jag kom, stod glatt i boxen och tuggade halm. Tog ut och gick en sväng med honom, han var jättepigg och väldigt hungrig på gräs, så inget konstigt där heller. Ingen temp hade han heller, och allt var normalt när jag mockade. Så jag kunde inte märka något konstigt alls med honom. Men han kan ju trots allt vara ganska trött på eftermiddagarna och kvällarna ibland, även om det inte är ofta som jag är där som han ligger ner. Och ljud är han ju extremt duktig på att göra... Enligt några andra i stallet hade han sprungit ganska mycket i hagen ocjkså under dagen. Hm. Jag fick i alla fall åka hem igen och ingen har hört av sig sedan dess, så han borde ju vara okej? Ska snart dit ändå. Först frukost på sängen för mamma!

Fick ju tag på någon bild efter många om och men från förra söndagen, här är en jag tycker är fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar