fredag 22 maj 2009

Stallet

Hemma från stallet för en stund sen. Helt knäppt väder. Skyndade mig att rida för det började blixtra och mullra på håll, och världens mörkaste moln var på väg in. Blåste tusan gjorde det också. Sen när vi var inne i stallet igen tog det väl 10 minuter så var det typ sol och slutade blåsa. Typiskt. Men jag spolade av benen (ridbanan var blöt och äcklig) på honom och sedan fick han massage en stund. Det gillade han, han stod verkligen och njöt. Sedan mockade jag, vilket tog längre tid än vanligt då den dumma ponnyn skapat totalt kaos i boxen...

Eftersom solen kom fram så gick vi ut och betade en stund sen också. Fallino var lika glad som vanligt.

Om vädret är okej i helgen så ska vi ta oss ut på nybrofältet en sväng och rida. Förhoppningsvis kan pappa följa med med sin kamera. Det är lite svårt att fota sig själv när man rider. Och jag har ju ingen annan som kan eller vill följa med mig heller så. Men ja, vi får väl se om han har tid. Han kan säkert komma på någon ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar