onsdag 20 maj 2009

Blixtar & bal

Gudars, vilket åskväder man vaknade till i morse. Det var inte helt lent. Men jag somnade om ganska fort, tycker det är ganska mysigt att krypa ihop under täcket och gosa ner mig extra mycket när man hör hur dåligt väder det är ute och vet att man slipper gå upp, än i alla fall. Speciellt när man sedan vaknar till strålande sol!

Nu får man väl snart pallra sig upp och stoppa i sig lite frukost för att sedan se vad man kan hitta att ha på sig i eftermiddag. Bollerup har sin bal idag! Och jag ska dit och glo på de uppklädda hästtjejerna och bönderna. Madde speciellt såklart! Och så ska jag få träffa hennes pojkvän för första gången... Är nästan lite nervös. Vem vet vad han tror om mig?! Han har ju trots allt säkert fått höra en massa om mig i ett år nu. Hm. För att inte tala om hennes föräldrar, som ska komma och hämta mig... Madde säger att hennes mamma alltid är extra orolig om hon är med mig. Det låter inte som något bra intryck det där. Men det får jag väl försöka ordna!

Oj, dags att göra sig i ordning snart då. Klockan ett ska jag befinna mig nere på vandrarhemmet där föräldrarna bott, blev jag just informerad om. Var nu det ligger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar