tisdag 19 maj 2009

Godkväll!



Idag har jag tillbringat ett par timmar i solen och med min bok (jippi, nu är jag inne på del 3 och slipper det där med a & b sidorna..) fast det verkar inte som att min kropp har mer pigment för mer färg fick jag väl inte. Bara på armarna som jag brände lite...

Vid halv fyra cyklade jag ut till stallet och Fallino var en duktig tönthäst idag med. Härligt värre! Han känns bra nu, tycker jag i alla fall, men jag ska låta veterinären kolla honom ändå, för säkerhets skull. Jag är ju så paranoid alltid. Och han ska ju ändå komma ut och vaccinera (oops, kom på det lite sent kanske, men bättre sent än aldrig eller hur?). Snart är det dags för sommarhagar med! Då blir Fallino nog glad. Även om de inte är värst stora så är det i alla fall mer i gräs i dem. Och det är ju bättre än att gå i samma hage året om...
Som synes på bilden gick vi ut och betade lite efter ridning och dusch. Fallino är alltid glad när han får äta. Erik i stallet berättar alltid om hur Fallino driver med honom och alltid ska stanna och beta utanför hagen... Haha! Det gör han i alla fall inte med mig. Men min häst är så komisk. Intelligent, antar jag. Eller tvärtom. Svårt att säga faktiskt. Ibland känns han bara korkad.

När jag var ute en sväng i skogen och skrittade av så vem befann sig inte vid brukshundsklubben om inte Ida?! Så vi var tvungna att gå bort och prata lite med henne och hennes hundar en stund, innan vi fick rida tillbaka till stallet igen och bada den svettiga hästen.

Kom på en sak på vägen hem... Fan! Allt ska krocka jämt. Jag borde ha bättre koll på allt. Men detta löser sig i alla fall. Det vet jag. Det ser jag till.

Nu är det min tur att duscha, sen är det House klockan nio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar