måndag 18 maj 2009

Rain on a monday morning

Nu ligger jag uppkrupen i sängen igen, under täcket med datorn i knäet och äter choklad. Mår ganska okej. Är lite trött bara. Och har ont i magen.

Jag vaknade inte upp på bästa sättet imorse; en minut innan alarmet skulle ringa vaknar jag med ett ryck av att regnet bara öser ner utanför. Roligt att behöva gå upp då. Men det gjorde jag, tog en lång varm dusch och satt sedan och åt frukost i lugn och ro med min bok. Sedan traskade jag ner till stan och hann läsa lite till innan det var dags för mig. Samtalet gick bra, och jag grät faktiskt inte ens. Var nära några gånger men jag klarade mig. Inte för att det hade gjort något. Men i alla fall. Var skönt att prata lite. Fast 45 minuter är ingenting, kändes inte som att jag hann komma någonstans. Kan bero på att det tog lite tid för henne att förklara vad vi skulle göra och lite sådär. Men fick en tid till nästa vecka igen. Måndag. 16.00, en lite mer passande tid för en icke-morgonmänniska som jag. Vi skulle ses ett par gånger till innan vi skulle komma fram till hur vi ska göra sedan. Det låter helt okej.

Nu ska jag gå och göra en kopp te och sedan återvända till min säng och min bok! Ingen kan i alla fall säga att jag borde vara utomhus istället.

4 kommentarer:

  1. det här sjuka regnet är så jobbigt!

    SvaraRadera
  2. SV: Nej, ensam är du inte. Det är såå skönt att bara sitta inne en hel dag. Behövs ibland.

    SvaraRadera
  3. sv; så sant, men jag tänker inte ens försöka ta reda på priset .. jag tror inte att jag vill veta ;P

    SvaraRadera
  4. hej, tack för din kommentar på min blogg :-) kul att du gillar mina bilder. Fin häst du verkar ha, hästar är det något speciellt med. :-)

    hoppas det slutar regna, här har det kommit en liten skur, hann precis klippa klar gräsmattan innan det blöta började. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera