söndag 23 augusti 2009

YOU AND THE NIGHT AND THE MUSIC

Idag är en sån dag då man egentligen inte orkar någonting. Inte nerstämd, inte glad. Bara helt neutral. Och vill helst inte göra någonting mer än att flumma runt i myskläder utan några som helst krav. Diska och städa efter igår får bli en senare uppgift.

Ja, jag har ju haft min fina Jocke här i helgen. Alldeles för kort tid egentligen, han kom hit sent i fredags och körde nu i eftermiddags. Och det var väl bara fram till igår kväll som vi hade lite vettig tid tillsammans. Igår hade jag ju min inflyttningsfest. Den blev inte riktigt som planerad kanske. Först så kom inte 3 av gästerna, och det fick jag veta eftersom jag skickade ett sms och frågade om de skulle komma eller inte. Lite löjligt eftersom det var just det sällskapet som tjatade sig till att få komma. Men jag vet att det ligger en masa komplicerat löjleri bakom det där. Senare blev jag ganska upprörd på samma ovan nämnda person på grund av något en av de som var här sa. Och kontentan av det hela var i alla fall att alla blev väldigt berusade utom jag och Anna (som skulle upp tidigt idag och köra, hon ska flytta till Uppsala) och jag fick ta hand om ett gäng packade idioter (no offence, hehe) och ordnade så att det kom hit en mamma och hämtade de 3 som låg däckade i min säng. Så att jag och Jocke till sist kunde få sova lite också. Jocke började snarka med en gång och jag hade lite panik då jag inte var ett dugg trött egentligen och där låg jag med en halvdäckad karl bredvid mig. Men efter ett par timmar så lyckades jag somna när han för 5:e gången bredde ut sig över mig och jag fortfarande inte lyckades putta undan honom.

Nåja. Idag var kanske inte så givande heller. Men nu har han åkt och det känns tomt. Och här sitter jag och lyssnar på gammal jazz och filosoferar lite över livet och äter och dricker en massa onyttigheter. Snart kommer Madde och vi får väl ha en djup söndag precis som förra helgen antar jag! :) Och imorgon är det skola.. ÅNGEST...

PS. Jag älskar den här låten. Det låter löjligt, men känns nästan synd att man inte har någon längre man kan tänka på när man hör sådana här låtar! :D
I Get Along Without You Very Well (Except sometimes) - Chet Baker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar