tisdag 25 augusti 2009

HÄNDELSERIKA TISDAG

Så. Usch, gudars vad trött jag är, ska försöka att lägga mig vid tio (!!) ikväll. Tror till och med att jag skulle kunna somna.

Sen sist har jag sett ett avsnitt Gossip Girl, käkat pulvermos, läst i Mörkrets Hjärta, somnat till samma bok, vaknat av att mamma ringde, läst ut boken. Ringt och pratat med Jocke i närmare en timme. Skönt att bara få svamla av sig lite. Jag läste till och med högt ett par sidor ur nästa bok jag måste läsa i tills torsdag; Litteraturhistoriens grundbegrepp. Roligt, hehe. Men seriöst, jag lyssnar bättre på mig själv när jag läser högt, åtminstone när jag är trött. Annars läser ögonen orden men de når aldrig till hjärnan. Nåja. Nu ska jag i alla fall pausa med att flumma runt lite på internet och lyssna på Death Cab for Cutie en stund innan jag ska läsa lite mer, tills jag somnar. Det finns en ganska stor risk för det i alla fall, känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar