tisdag 25 augusti 2009

FIRST REAL DAY AT SCHOOL

Så. Jag är som vanligt igen, om ni undrar. Jag blir det så fort klockan passerar 8.

Nåja, igår hade vi vårt lilla mingelkväll för litteraturvetarna.. Synd bara att det bara var jag och en till som kom dit av alla 43 eleverna på kursen! Haha. Så där satt vi med 8 lärare och åt chips och pratade och sedan kom poeten Lina Ekdahl dit och pratade och berättade och läste sina dikter. Hon var riktigt trevlig! Alltså, rolig, udda, cool, duktig. We like!

Idag hade vi vår första lektion, först ägnades någon timme åt att gå igenom kursen och litteraturen osv. Sedan började vi att prata om Vad är litteratur? och Vad är lyrik? Intressant, faktiskt. Och förresten så finnd det tydligen i alla fall EN fin pojke i klassen! Wihouu!! Haha. Och han är trevlig, rolig och snäll. Pluggade musik i norrland förut men tröttnade och skulle prova litteratur istället. Och han sjunger i ett band, naaw.
Nåja. Nog med utsvävningar om ögongodis. Imorgon ska vi ha genomgång i biblioteket och jag fick vara med i den sena gruppen, 11.30, jääj! Underbart. Sovmorgon är vad jag behöver. Fast jag ska försöka att lägga mig lite tidigare ikväll ändå.. Lika bra att lära sig vända tillbaka dygnet lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar