tisdag 18 augusti 2009

DAGS ATT BÖRJA LÄSA...

Jo, det har varit en bra dag idag. Har mått riktigt bra faktiskt! Förut en liten stund på eftermiddagen då den största anledningen till gårdagens tillstånd slog emot mig igen, samtidigt som jag inte fattar riktigt varför det ska ta så hårt. Nåja. Jag gav mig av till stan strax därefter och vips så var alla negativa tankar borta igen!

Jag gick till biblioteket och skaffade lånekort och lyckades hitta åtminstone ett par böcker jag behöver de närmaste veckorna. Böckerna är det som ger mig mest ångest just nu... Någon som vet om man kan köpa kurslitteratur i vanliga bokaffär som typ Bokia? Kom ju underfund med att om jag beställer på nätet är det inte alls säkert att jag fått dom när vi börjar ens. Och till tisdag och torsdag ska vi läsa en hel del redan, kan jag tala om. Jag fick i alla fall tag på Mörkrets Hjärta av Joseph Conrad på bibblan, den ska vi ha läst tills torsdag nästa vecka. Bland annat, alltså. Så det är väl bara att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar