måndag 24 augusti 2009

O DU GRÖNA ABSINTHHAF

Åh, gud vad jag ser fram emot att denna veckan tagit slut. Så att allt kommit igång och man har fått lite koll på saker och ting.

Men det var i alla fall ingen fara i morse, mer än att det var jobbigt att gå upp så tidigt när jag inte kunnat sova på hela natten. Och att jag mådde illa ändå tills jag kom in och satte mig i salen vi skulle vara i. Gud, alla sprang runt som yra höns och ingen visste något, kändes det som. Till sist gick jag ju och frågade någon som såg ut att veta var salen jag skulle vara i fanns, och hon sa i sin tur åt mig att fråga en i biblioteket. Och hon släppte upp mig till salen och vi var väl ungefär 10 pers sen när vi väl satte igång kl 9. Av typ 40. Men förmodligen kände de andra redan till systemet vi skulle ha introduktion på. Och det tog ungefär en halvtimme, sen var vi klara. Då mötte jag upp Madde som var minst lika nervös som jag varit innan (det syntes!) men hon verkade i alla fall få gå i en klass med snygga nördpojkar, till skillnad från mig. Fan också. Nåja.

Nu har jag varit hemma och tagit det lugnt och insett att jag fortfarande måste ha ångest inför imorgon; den ena boken jag ska ha läst i tills dess har fortfarande inte kommit trots att den skickades iväg i onsdags... Fan. Plus att jag inte förrän nu såg att vi skulle läsa Medea också tills imorgon. Och den är självklart utlånad på alla biblioteken. Duh. Ångessstt.

Nu ska jag väl försöka fixa i ordning mig och se lite halvseriös ut för kl 17 ska vi ha "Litterärt mingel" med Lina Ekdahl. Och jag kom på att jag måste gå in till stan och ta bussen därifrån, för jag har inga kontanter; hade exakt så mycket småpengar att jag kom hem från Universitetet. Tur det, det är ju onekligen en bit... Rakt ut i tjottahejti. Självklart har jag försökt att sova nu ungefär sen jag kom hem för att ta igen mig, men inte förrän nu känner jag hur hjärnan, ögonlocken och kroppen håller på att domna av... Gah.....

1 kommentar: