fredag 21 augusti 2009

BARA INTE DU

Nu tar jag en liten paus i allt mitt springande med städning och klädprovning. Kommer inte fram till något vettigt i klädesväg inför imorgon ändå, Jocke får väl hjälpa mig sen. Fast fan, då kommer det att bli det minst slampiga! Hehe. Nåja. Orkar inte tänka på det nu. Nu ska jag nog ta och lägga mig och läsa en stund och relaxa lite, sedan ta mig ner till någon mataffär (hoppas det slutar regna) och köpa margarin och marabouchoklad, jag ska baka en jättegod kaka till imorgon! Ja, den var god när min faster bjöd på den i alla fall... Hm.

Apropå att läsa; hade jag haft råd och någon tid att läsa något utöver allt jag ska läsa i skolan hade jag velat ha Bara inte du av Katarina von Bredow, som har skrivit mycket bra ungdomsböcker, varav jag har försökt läsa de flesta. Den är alldeles ny, också, och handlar om en tjej som ska fylla 20 och plötsligt bli vuxen med egen lägenhet osv. Låter som en bok jag kunde fått ut något av också, med tanke på att de med 14-åriga huvudrollsinnehavare inte är lika lockande längre... Men vi får se när jag får tid över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar