torsdag 9 juli 2009

Sömnen kommer som en vän

Det är som att all energi plötsligt bara tagit slut. Igår eftermiddag somnade jag när jag egentligen bara lade mig på sängen för att läsa. Men boken blev tråkig och jag fick som bomull i huvudet. Det känns verkligen så. Eftermiddagssömn är nog den skönaste. Om man får lov att sova, alltså. Det blir desto jobbigare om man slumrar till och sedan vaknar för att man måste göra annat, inte kan man ligga där och sova. Bomullen stannar nämligen gärna kvar ett tag i hjärnan. Sista året på Bollerup, då det knappt var något i skolan, så blev jag alltid extremtrött mellan 14-15 på eftermiddagen, och om jag då råkade vara hemma på Amaliehög var det bara att ta sig en tupplur på sängen eller soffan. Underbart.

Sedan kan ju denna trötthet bero på att jag inte får någon ordentlig nattsömn, då jag inte somnat förrän efter 3 de senaste nätterna. Och idag är jag redan slut. Även om jag inte gjort mer än att duscha och äta frukost. Ska ner lite ärenden på stan idag, men annars är det lugnt. Vädret gör en inte mer energisk heller precis. Himlen är täckt av moln och det blåser som attan. Plötsligt ångrar jag att jag någonsin klagat på solen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink och vin till maten. Dessutom får alla en läcker goodiebag med sig hem, med sponsorer från bland andra Depend. ;) Det finns inga krav på vilken typ av bloggare man är, alla är välkomna. I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli sista juli. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, så räkna med att knyta nya kontakter. Hör gärna av dig med ett mejl! Kram, Malin

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg de dagarna när jag gick på gymnasiet och kom hem de där eftermiddagarna. Läxorna var metervis och tröttheten likaså.. Självklart "råkade" man somna vid soffan och vaknade upp senare på kvällen med "Skit också! Provet imorgon!". Hemskt!

    Det bästa som finns är att ändå kunna få ligga där och slappa vidare..

    SvaraRadera