fredag 3 juli 2009

Kväll vid kusten

Igår kväll blev mycket trevligare än förväntat. Först bjöds det på god middag på Marinan av och i sällskap med lite radiofolk som vi var på Sweden Rock med. När vi några timmar senare skingrades, mätta och belåtna (jag åt lax till huvudrätt och chokladpannacotta till efterrätt) träffade vi på en kusin till mig som jag inte träffat på många år. Han kände igen min pappa, och när han frågade om inte vi kände igen honom blev jag lite fundersam. Men faktum är att den enda gissning jag hade var det som stämde. Så vi satte oss och tog en öl ute vid småbåtshamnen där han satt med någon kompis, sen skulle pappa ta tåget till Tomelilla efter en stund men jag stannade. När ölen tog slut traskade vi bort till Donna Gina och satt där ett tag innan stämningen blev lite otaggad och jag beslöt mig för att traska hem.
Det är inte klokt vad dött Ystad är. Tänk vad dött det är på helgen, föreställ er då hur det är mitt i veckan. Så fort man kom bort från Gågatan var allt liv borta. Jag såg nog 3 andra människor på hela resten av vägen hem (jag bor ganska långt bort i utkanten av stan). Inte undra på att jag vill bort.
Men det var en fin kväll i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar