söndag 5 juli 2009

You laugh at nothin' in the pouring rain

Det regnar äntligen! Första regnet för min del sedan... midsommar. Och duggar inte som då, precis. Det snarare vräker ner. Men det är mysigt. Så länge det lugnar sig, alltså helst slutar, tills jag ska cykla iväg till stallet. Då blir det genast lite mer bittert. Fast man slipper såklart alla äckliga kryp som fyller luften i skogen. Usch, igårkväll när jag red ut i skogen (väldigt intelligent av mig, jag vet) var det en ren plåga och vi fick trava så fort underlaget tillät och när vi skrittade satt jag som en annan idiot och viftade med en gren i ett tappert försök att bli av med de djävulska insekterna. Det lyckades sisådär. Men det är också lite av en sport att slå ihjäl alla äckliga bromsar (eller vad de nu är för något).

Förresten så har jag nästan städat klart på mitt rum. Till och med rensat i bokhyllorna, halleluja. Nu är det bara lite smågrejor som ska läggas på plats (eller snarare hitta en plats...) och det tar väl bara en tio minuter kanske. Skönt att kunna röra sig fritt över golvet igen, haha! Och inga spindlar har visat sig hittills, tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar