söndag 19 juli 2009

I woke dreaming we had broke

Igår gick det bättre på ridfronten, även om han fortfarande är så där jobbig och hänger på vänster tygel men skiter i om jag försöker styra eller bromsa eller vad som helst. Han bara hänger där. Höger tygel tar han knappt. Eller rättare sagt känns det ju ganska bra i höger varv, eftersom då har man ju honom på yttertygeln och en lätt kontakt i inner, men i vänster varv är det en mardröm... Nåja, det gick trots allt betydligt bättre annars i det stora hela; ingen frustration eller svordomar från min sida, hehe.. Min lilla häst. Vi får ta och börja träna sen i Karlstad och lösa våra problem. Om jag får den medryttaren jag vill ha också så är hon duktig och kan säkert hjälpa till jättemycket med. Nu har jag åtminstone bestämt vilket stall jag vill vara i, men väntar tills imorgon måndag innan jag ringer. Detta ska bli så bra så. Jag ska bara lösa frågan att få upp honom, hans grejer och alla mina grejer med. Pappa vill inte köra mig och mamma har ingen bil. Men det löser sig väl också.

Jag har haft en lugn helg annars, firade farmors födelsedag igår och jag gick och la mig hyfsat tidigt igår till och med. Skönt. Jag sov gott och drömde en massa alltför verkliga drömmar. Om alltför fina pojkar. Nåja. Jag får väl skaffa nån fin när jag kommer till Karlstad istället. Jag vill faktiskt väldigt gärna ha en pojkvän, känner jag. Det är tråkigt att sova ensam. Och jag saknar en trygg famn så himla mycket. Hur kom jag in på detta?

Ikväll blir det i alla fall Kulla! Haha... Mobbat. Men det ska nog bli kul. Om det inte regnar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar