onsdag 15 juli 2009

Catching up: Last friday night

Blev en kort visit på Af idag, tack och lov! Och efter åska och regn i morse blev det plötsligt soligt och varmt och klibbigt ute. Trodde det skulle bli klart i luften efter åska?

Nu kanske det är dags att berätta lite om min fullspäckade helg? Vi börjar med fredag då. Först åkte jag, mamma och syster till Simrishamn för ett besök hos min morbror och hans fru (ja, de gifte sig ju för ett tag sedan! Men känns ändå konstigt att säga.) där vi blev bjudna på varsin jättegod baguette från ett fik i närheten och sedan satt vi och spelade lite tv-spel resten av eftermiddagen innan det var dags att åka in till Ystad igen.

På kvällen hade jag och Amanda planerat grillning och så vidare nere vid småbåtshamnen, men vädret ville inte samarbeta med oss så det blev Max istället... Men det gick väl också bra. Sedan flummade vi väl mest runt i stan på lite olika ställen innan det blev dags för Bar á Bar och att dansa så att svetten rann. Blev en del shots där med och så slogs vi lite med varandra och skämde ut oss lite allmänt, så som det ska vara. Efter stängningsdags blev det ännu ett besök på Max, klassikern. Sedan drog vi ner en runda till stranden för lite pusskalas i duggregnet innan det blev dags att traska hemåt. Amanda hann sova ungefär 20 minuter innan hennes skjuts kom för att hämta henne; jag skulle bara sova en timme var det tänkt men jag försov mig.. Så jag sov nästan 3 timmar. Lördagen skriver jag om i nästa inlägg. En jätterolig och trevlig kväll blev det i alla fall!

Vi hittade en jättesnygg vimmelbild på oss också.. ;)

1 kommentar:

  1. Klart jag kan svara på din blogg istället, när jag tänker efter så är det ju mycket smidigare xd
    Och tack, det funkade på det här viset :D Jag har letat runt bland passande gadgets på Blogger, men kunde inte hitta någon som passade mig ^^ Och nej, jag fick Spotify från en vän. Visste inte man kunde få det från YA :o Hur gick det till?

    SvaraRadera