tisdag 28 juli 2009

KARLSTAD HERE I COME! SNART I ALLA FALL..

Ska alldeles strax dra mig ner mot bion och se Harry Potter med Amanda, eftersom det visst aldrig blev av förra veckan av diverse anledningar.. ;)

Dagens stora händelse som jag egentligen tänkte berätta om är ju att idag hörde jag äntligen av Karlstads Studentbostäder! Det fanns ingen ledig lägenhet på Haga, mitt förstahandsval, men däremot en på Orrholmen, mitt andrahandsval. En liten en på 20 kvadrat med kokskåp och toa och dusch. Kanske är det lite litet, men folk har överlevt det förr och jag är så glad bara att ha något alldeles eget! Den är ledig från och med den 1 augusti, vilket betyder att jag redan på måndag kan komma och skriva papper och hämta nyckel. Det blir lite väl snävt visserligen med tanke på att jag knappt har en ledig stund hela denna veckan och förmodligen inte är hemma från Kalmar förrän sent söndag kväll. Men det är så otroligt skönt!! Jag längtar verkligen. Ska försöka ta mig dit så fort som möjligt även om det så ska innebära att jag får börja med att ta tåget och lite väskor med mig (jag ska få en möblerad lägenhet, kan vara bra till en början). Vi siktar in oss på Karlstad till nästa helg då? Förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar