fredag 17 juli 2009

Fredag och jag är trött.

Gudars vad trött jag är just nu. Ska nog lägga mig tidigt, för en gångs skull. Haha, en fredagskväll också. Men men. (Här är kvällens sova-musik)

Besöket hos frisören var lika trevligt som vanligt, och jag var lika skeptisk som vanligt över resultatet. Men men. Tröstade mig med att shoppa underkläder, som planerat! Herregud... Nu får jag inte lov att köpa fler i år. Så det så. Synd att de allra finaste, vackraste, såklart inte fanns kvar i någon vettig storlek. Eller tur kanske. Nej, jag vet inte.

Sedan blev det i alla fall stallet. Åh, Fallino har varit så jobbig efter att jag var iväg i Karlstad och på Peace & Love. Han var så himla fin innan jag åkte, mjuk och fin och härlig att rida. Nu har han blivit jättetjafsig och dryg, så jag har varit lat och mest ridit ut sista veckorna.. Även om han kunnat vara stark och jobbig då med. Men idag gav jag mig tusan på att vi skulle reda ut det här lite hemma på ridbanan. Och det var väl lite tjafs i början, han liksom hänger sig i vänster tygel istället för att ta tygeltaget. Och det är ganska frustrerande. Men efter en stund började han minnas vad som är meningen och att när han ger efter så ger jag faktiskt efter tillbaka. Så till slut kändes det bra och vi avslutade för dagen. Jag hade svurit och haft mig tillräckligt innan, så det var lika bra att vi slutade medan vi var vänner.. Haha. Min snuttbulle. Imorgon ska han och de andra flytta över till andra stallet eftersom deras ska tvättas med högtryckstvätten! Fallino är den som grisat ner sina väggar mest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar