torsdag 2 juli 2009

En julimorgon

Idag vaknade jag inte förrän 11. Hade på fläkten hela natten och den var mycket sövande vill jag lova. Måste börja med de där rutinerna igen, att stiga upp vid 8-9 på morgonen. Men det känns som att jag behöver sova lite extra den här veckan. Ta igen mig lite.
Mitt sena uppvaknande gör dock att jag måste åka till stallet mitt i den värsta värmen. Eftersom jag ska iväg ikväll klockan 18. Hade ju tänkt åka i morse, men det glömde jag när jag gick och la mig så jag glömde även att ställa en klocka.

Igår kväll ringde en viss person efter deras spelning i Arvika (som gått jättebra), och förutom att min mobil fortfarande inte är som den ska kändes det väldigt konstigt - hade han låtit sådär hela tiden?! Herregud, jag fattade typ ingenting, och det lät inte alls som honom. Samtidigt som jag kände mig mer skånsk än någonsin. Det är ju skillnad att umgås med enbart värmlänningar i en och en halv vecka, jag vet själv att jag anpassar mitt språk. Jag är ju knappt skånsk längre efter att ha levt med så mycket olika dialekter de senaste åren. Men men.

Jag längtar sjukt mycket efter att få antagningsbeskedet. Skulle komma i början/mitten av juli. Jag vill börja tagga inför Karlstadflytten, sätta igång liksom! Detta ska bli så himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar