onsdag 10 juni 2009

Now good things come to those who wait

Goda nyheter; Peace & Love överraskar med Babyshambles!!! Yes, yes, yes! Då blir det med andra ord Pete gånger 2 om inte mindre än 2 veckor. Jippi!! Haha, allt verkar gå vägen för mig just nu. Och jag fick visst det där jobbet på fredag, ett event i Simrishamn. Lite extra pengar blir det i alla fall. Och skatteåterbäringen kom igår! Inte helt fel det heller.

Idag känner jag håller på att bli ännu en sån där lat dag. Är tråkigt när man vaknar och solen skiner och man blir pigg och full av energi och kommer på en massa saker man ska göra, förutom att gå ut och sola. Men, en kvart senare har solen gått i moln och visar sig inte mer resten av dagen. Så var det igår med. Och man känner sig lurad.

Nej, nu ska jag nog minsann ta och beställa en hög med böcker från CDON, där de har en massa bra böcker för en billig peng just nu. Och alla vet hur mycket jag älskar böcker. Så mycket att jag just nu tyvärr har en del som jag inte läst än, som bara ligger och väntar på att jag ska bli klar med den långa, bra som jag håller på med (och det tar ovanligt lång tid, eftersom jag bara tar mig tid att läsa kanske någon timme sammanlagt i veckan..). Jag behöver bokhyllor. Fler. Hm.
Dessutom har jag fått en sån lust att börja skriva igen. I högstadiet skrev jag jämt. Berättelser, noveller och böcker. Men jag har inte längre någon riktig inspiration, eller rättare sagt finns det nästan för mycket som rör sig i mitt huvud och som jag skulle vilja skriva om nu. Det var lättare förr, då var det främst hästar och hästtjejer jag skrev om... Nu har jag ju upptäckt att det finns annat i livet med, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar