måndag 8 juni 2009

Måndagsreflektioner

Idag har faktiskt varit en av mina absolut gladaste och bästa dagar på länge. Inget speciellt har väl hänt eller så, imorse regnade det och jag gick och hämtade ett litet paket med kläder jag beställt, sedan skulle jag till kuratorn och med tanke på hur positivt allt känns just nu bestämde vi att jag inte var i behov av att komma dit mer just nu. Hade bara glada saker att prata om idag faktiskt! Sen skulle jag till arbetsförmedlingen och prata med Patrik, jag har ju inte kunnat komma dit de senaste gångerna av olika skäl. Men vi pratade väl lite, och nästa möte är ändå inte förrän i juli, eftersomhan skulle på semester. Perfekt!
Lagom tills jag skulle gå hem slutade det regna och sedan cyklade jag iväg till stallet inte långt därefter.
Fallino var lite töntigare än vanligt efter att ha vilat sen i tisdags, men han höll sig precis över duktighetsgränsen ändå i alla fall! Min påånih. Världens finaste. Vi red en lång runda i skogen och det gick bra.

Sen blev jag faktiskt uppringd innan idag av en tjej från ett jobb jag sökt, kul! Hon skulle ringa imorgon igen med besked, gällde ett event i Simrishamn nu på fredag isåfall. Alltid något, kanske!

Men i alla fall, det bästa av allt är att jag har fått en ny vän! Och han är precis lika perfekt blandning gullig/snuskig/rolig som jag. Och vi får varandra att le hela tiden, varje dag. Jättehärligt. Om jag ska vara ärlig så pirrar det lite glatt i magen. Kanske berättar mer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar