söndag 7 juni 2009

Mitt Sweden Rock 2009

Okej, nu så.

Anlände onsdag eftermiddag, och installerade oss i husvagnen innan vi traskade bort (i regnskurarna) för att se Deathstars. Riktigt bra var det! En blandning av Alcazar och Manowar, precis som de själv sa... Roligt att både se och höra på!
Resten av onsdagen minns jag knappt vad jag gjorde. Var nog inget viktigt, antar jag..

Torsdagen såg jag Pain, Volbeat, ZZ-top, Over the Rainbow och Twisted Sister. Skulle egentligen sett Hammerfall med, men var någon överexalterad kille som övertalade mig att se Over the Rainbow istället.. (Han sjöng med i alla låtar och bara "Titta, vet du vem det är som spelar gitarr? Richie Blackmores son!!" och "Fan, vad grymma de är!! Eller hur!?"... Mm... Jag var tvungen att gå efter ett tag...) I alla fall så var dagens bästa lätt Volbeat och ZZ-top var såklart också grymma, riktigt roligt att få se.

Fredag var kall och regnig och allmänt jobbig. Och även nykter. Jag stod i vår monter mellan 11-22 och frös häcken av mig även om jag hade på mig tjocka strumpor utanpå de vanliga och typ alla tröjor jag hade med mig. Vantar hade jag också. Men roligt var det i alla fall att träffa alla roliga glada människor, och att få en chans att koppla på charmen och glittra lite med ögonen! Var ett tag sen... Alldeles för längesen, faktiskt. Dock såg jag varken Motörhead eller In Flames, jag traskade raskt bort till husvagnen i regnet när vi slutat och när jag väl blivit varm och torr kände jag att nej, aldrig i livet att jag går ut igen ikväll. Hörde ju ändå allt. Så jag gosade in mig i filt och sovsäck och läste en bra bok (Det fattas en tärning - Johanna Thydell) och var nästan för varm lagom tills de andra kom in och frös och skakade. Mohaha. Jag hatar kyla och att konstant gå och skaka av köld tillhör inte mina favoritsysselsättningar.
Intervju med Oliver Palotai (Kamelot).

Lördag blev en riktigt härlig dag! Började med att ligga utanför husvagnen och gotta mig i solen (ja, det var sol!!) innan jag vid ett traskade in på backstageområdet igen. Mötte pappa och sedan var det dags för intervjun med Tim Ripper Owens. Efter det körde vi iväg till Kristianstad och ett hotell där vi skulle få träffa Dream Theater. Blev keyboardisten Jordan Rudess, och trevligare och mer jordnära kille får man leta efter!!
På kvällen träffade jag Magda och Filippa och sedan sprang vi runt resten av kvällen och hade roligt. Fick höra världens mest idiotiska kommentar när jag var kissnödig och jag blev meddragen på någon toalett långt borta ("Hallå, har du band? Toalettband, alltså?" Dö människa, dö..) och det var bara att gå tillbaka hela vägen... Fattar inte varför jag inte bara gick in och låste om mig.) Vi såg i alla fall en del Dream Theater och sedan såklart Heaven & Hell. Fast vi tyckte de var rätt tråkiga om jag ska vara ärlig, så vi gick därifrån ganska snart och jag fick köpt t-shirten jag ville ha! Sedan dog mobilen och ja, så småningom hamnade jag tillbaka i husvagnen igen. Och sov.

Igår åkte vi hem. Och jag är så nöjd med allt, faktiskt! Det här var precis vad jag behövde. (Förresten gick jag upp 2 kilo på de här dagarna, inte så konstigt visserligen med tanke på den obefintliga fysiska aktiviteten tillsammans med den fina dieten och dryckesvanorna..hm.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar