måndag 1 juni 2009

Hej fästingar

Lång dag i stallet även idag. Höll på en halv evighet med att försöka fixa vatten i badkaret i Fallinos nya hage; kämpade och slet med dunkar och allt möjligt då det inte fanns någon slang som räckte dit. Några dunkar senare upptäckte jag att det inte ens fanns någon propp i badkaret... Suck. Så jag gav upp, skrev på tavlan till personalen om de kunde vara snälla och fixa ut vatten till honom i morgon... Jag vill förresten inte ens tänka på alla äckliga djur som bodde under badkaret innan jag kom och vände på det... Något som liknade en förvirrad näbbmus, till exempel, förutom alla äckliga insekter.
Red i alla fall ut en bra runda i skogen, Fallino var jätteduktig. Gick fram överallt, till och med mellan de där stenarna på grusvägen på väg hem som han brukar hata. Duktig hest. Sen fick han bada ute och stod sedan och grävde upp halva stallplanen medan jag mockade (han och Cooper fick stå kvar uppbunden där ute så länge eftersom stalgången var full) för han var lite arg då. Tyckte väl han varit ute tillärckligt mycket för dagen.

I alla fall. Hoppas på strand imorgon!
Förresten har jag gått upp åtminstone ett av mina nyligen förlorade kilon. Har fått tillbaka aptiten lite igen. Men jag vet inte om jag är glad över det eller inte... Hm. Får väl vara det. Lättast så.

Sölvesborg på onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar