lördag 5 september 2009

FREDAG

Vad seg jag har varit på att uppdatera i helgen då. Nåja.
Igår var jag ju så nere av någon obestämbar anledning (vilket jag kopplade till en blandning av sömnbrist, hormoner och det extremt deprimerande vädret) men vid tre kom Madde hit och så åkte vi till Bergvik och handlade mat osv till mig och sedan skulle vi köpa skor till henne. Dock hittade jag också ett par, och eftersom jag är i stort behov av ett par höstskor och det var halva priset på dem (Jag kan ju erkänna att det var på Skopunkten där man får 50% rabatt på det billigaste paret om man köper 2) så fick det gå. Jag kan lägga upp en bild på dem senare (Finns tydligen inte ens med på hemsidan..)! Faktiskt riktigt snygga. Och sköna att gå i. När vi shoppat klart åkte vi i alla fall till stallet igen (jag hade varit där på förmiddagen redan) och tog in Fallino. Klockan var närmare 18 och ändå var han lugn och fin i hagen, skönt. Hemma i Ystad brukade de ju tas in vid två-tre... Nu får de visserligen lunchhö i hagen också, så han är väl inte lika hungrig.

Sedan åkte vi hem till mig och åt och gjorde oss i ordning inför kvällen, vi skulle ut på Arena (jag hade fribiljett, wihou!), Madde skulle vara nykter och jag skulle dricka upp mitt vin. Usch vad äckligt det var... Men blandar man med Fanta så går det utmärkt. Nåja, jag drack inte så mycket ändå, är och var inte så sugen på det. Och så for vi iväg till Arena och det kom faktiskt riktigt mycket folk! Var visst snöparty, vilket innebar att det lite då och då snöade skum över det ena dansgolvet. Vi hade i alla fall kul! Och åkte hem vid ett, det kändes lagom. Sedan satt vi hemma hos mig och flummade och pratade tills Madde åkte hem igen vid tre. Sen sussade jag sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar