tisdag 1 september 2009

FORTFARANDE NANNIG

Inte lite trött jag var på lektionen i morse. Läraren vi hade idag, han är bra och kan så himla mycket och säger intressanta saker osv, men hans röst är ganska sövande, faktiskt... Så skrev han inget på tavlan heller så vi satt ju och antecknade själv, men när jag då trött som jag var tappade bort mig helt plötsligt bland andra tankar... Ja, det blev inte bra helt enkelt!

Nu ska jag i alla fall läsa lite och sedan åka ut till stallet här och träffa Karin som jag aldrig träffade i söndags. Sen ska jag hem igen och läsa/vara nervös inför imorgon! Innan Fallino kommer ska vi dessutom ha gruppdiskussioner och vår grupp har ämnet "Den biografiska bakgrunden till Sapfos diktning"... Hm.
Dock Catullus (85-55 f.Kr) som skrivit nedanstående ;) Läxa...

1 kommentar: