onsdag 9 december 2009

Stora beslut

Idag blev det att stanna hemma och försöka smälta allt.
Igår blev det nämligen ett stort, dock ganska väntat, steg som togs igår. Vi diskuterade och pratade oss fram till det. Helt lugnt, lite ledsamt. Insåg båda att det skulle aldrig kunna funka så här i längden; alltså lika bra att ta tag i det nu istället för om någon månad, då allt kanske bara är bittert skit.

Nåja. Så idag sitter jag hemma. Sovit ut, lyssnar på musik, ser på skit på tv, spelar Betapet... Haha. Sånt som man kan behöva. I eftermiddag blir det stallet och ikväll förhoppningsvis yoga. Får se om jag kanske kan träffa Terese också för en liten pratstund. Hon sa igår att hon tyckte jag var jätteklok och modig. Jag tror jag håller med, faktiskt. Det känns ganska bra på ett plan. Trots den sorgsna delen i det hela. Men det är så här det blir bäst för båda. Och det är det viktiga.

4 kommentarer:

  1. Härlig med en lugn dag, det behövs i mellanåt

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack så otroligt mycket! :D

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen klok och modig. Och det är sant, ibland så går det helt enkelt inte. Verkligheten måste komma först :/ Ta hand om dig nu.

    SvaraRadera